• Ontdek onderliggende waarden en motieven
    Wat voelt uw doelgroep?
  • Ontdek onderliggende waarden en motieven
    Wat voelt uw doelgroep?

Onderzoek naar motieven

Misschien herken je het wel: over alles is nagedacht. Het doel van je bedrijf, product of dienst is jaren geleden geformuleerd, de positionering ten opzichte van de markt is voor iedereen helder. Maar hoe voorkom je dat deze strategische keuzes de connectie missen met je doelgroep? Hiervoor moet je een helder inzicht krijgen in de motieven, waarden en drijfveren van uw doelgroep.

Waarom maakt uw doelgroep bijvoorbeeld de keuzes die ze maakt? Hoe denken ze precies over jouw bedrijf? En wat zorgt ervoor dat een klant beslist iets juist wel of juist niet te doen? Leg deze bewuste en onbewuste drijfveren bloot met kwalitatief onderzoek. Zo kom je achter emoties die van invloed zijn op de klantrelatie.

Twee vormen van onderzoek naar motieven en waarden die wij bij De Onderzoekers vaak doen, zijn: