Klanttevredenheidsonderzoek

Klantentrouw lijkt bij veel organisaties iets uit het verleden. De consument stapt steeds vaker over omdat dit steeds gemakkelijker wordt. Het internet maakt markten transparant en vergemakkelijkt vergelijken. De markt voor zorgverzekeringen is daarvan een mooi voorbeeld. Nu men sinds een aantal jaren kan overstappen, gebeurt dit ook regelmatig.

Input voor behoud én aantrekken van klanten

Klanttevredenheidsonderzoek is een belangrijke bron bij het behoud van klanten, maar ook bij het aantrekken van nieuwe. Wat zijn criteria waarop je doelgroep aanbieders beoordeelt, welke aanbieders kennen ze en nemen ze in overweging en wat zijn de posities van de verschillende concurrenten in hun optiek? Interessante vragen met nog veel interessantere antwoorden.

Inzicht in onder meer perceptie

Een kwalitatief klanttevredenheidsonderzoek geeft inzicht in de kennis, houding, tevredenheid, perceptie en verwachtingen van uw klanten: gegevens die onmisbaar zijn voor uw bedrijfsstrategie. In de ogen van veel organisaties geldt: klanttevredenheidsonderzoek moet!
 

Meer weten?

Neem contact op met: