Segmentatie-onderzoek

Specifieke doelgroepen of markten benaderen

De online-explosie van de afgelopen jaren zorgt voor een toenemende concurrentie in vrijwel álle markten. Dat maakt op zijn beurt de noodzaak voor scherp inzicht in markten van groot belang, mét segmentatieonderzoek, bijvoorbeeld bij discussies over marktdefinitie en segmentatie. Want waar zitten niches? Of waar zit ruimte voor een specifieke propositie? Zeker als u zeer uiteenlopende doelgroepen bedient waarbij bijvoorbeeld intermediairs en eindklanten beide een belangrijke rol spelen, zoals in de zorg, of in situaties waarin een actief bent in verschillende sectoren, is het relevant te weten hoe u kunt segmenteren en vervolgens differentiëren in uw communicatie.

Een effectief hulpmiddel

Een scherpe marktdefinitie is cruciaal voor marketingstrategie, marketingtactiek én marketing- en communicatieoperatie. Kwalitatief segmentatieonderzoek vormt een effectief hulpmiddel bij het definiëren van markten en segmenten en geeft u de juiste informatie over de invulling van uw generieke positionering en hoe specifieke positioneringen daar op een effectieve manier op aan kunnen vullen.

Wat levert het op?

 

  • Inzicht in specifieke doelgroepen en sectoren
  • Input in generieke positionering en vertaling richting specifieke segmenten
  • Meer communicatiekracht en resultaat
Meer weten?

Neem contact op met: