Uw merk vertegenwoordigt een aanzienlijk kapitaal. Logisch dus dat u wilt monitoren hoe de vlag ervoor staat en inzicht wilt hebben in mogelijke verbeteracties en de juiste strategische beslissingen. Met de Corporate Attraction Monitor®krijgt u daar een volledig beeld van. Snel, helder en gemakkelijk. En door gebruik te maken van bewezen standaarden in onderzoek en nieuwe webbased technieken is de investering meer dan overzichtelijk.
Voor uw merk is het relevant dat een aantal vragen op een goede manier met elkaar in verband worden gebracht:
Extern:
Intern:
De Corporate Attraction Monitor® is een webbased applicatie die het mogelijk maakt om tegen lage kosten, weinig inspanning én een korte doorlooptijd de mening van al uw stakeholders op een set van elementen rond prestatie en reputatie te leren kennen.
De Corporate Attraction Monitor® bestaat uit twee modules:
1. De Module Intern is gericht op medewerkers
2. De Module Extern is gericht op klanten, leveranciers en andere stakeholders.
De inhoud van beide modules is specifiek toegespitst op de rollen van beide groepen. De scan is sinds de ontwikkeling 10 jaar geleden al ruim honderd keer ingezet en blijkt een uiterst accurate foto op te leveren.
De voordelen van deze scan:
Klantentrouw lijkt bij veel organisaties iets uit het verleden. De consument stapt steeds vaker over omdat dit steeds gemakkelijker wordt. Het internet maakt markten transparant en vergemakkelijkt vergelijken. De markt voor zorgverzekeringen is daarvan een mooi voorbeeld. Nu men sinds een aantal jaren kan overstappen, gebeurt dit ook regelmatig.
Klanttevredenheidsonderzoek is een belangrijke bron bij het behoud van klanten, maar ook bij het aantrekken van nieuwe. Wat zijn criteria waarop je doelgroep aanbieders beoordeelt, welke aanbieders kennen ze en nemen ze in overweging en wat zijn de posities van de verschillende concurrenten in hun optiek? Interessante vragen met nog veel interessantere antwoorden.
Een kwalitatief klanttevredenheidsonderzoek geeft inzicht in de kennis, houding, tevredenheid, perceptie en verwachtingen van uw klanten: gegevens die onmisbaar zijn voor uw bedrijfsstrategie. In de ogen van veel organisaties geldt: klanttevredenheidsonderzoek moet!