Corporate attraction monitor®

Uw reputatie en prestaties inzichtelijk in één dashboard

Uw merk vertegenwoordigt een aanzienlijk kapitaal. Logisch dus dat u wilt monitoren hoe de vlag ervoor staat en inzicht wilt hebben in mogelijke verbeteracties en de juiste strategische beslissingen. Met de Corporate Attraction Monitor®krijgt u daar een volledig beeld van. Snel, helder en gemakkelijk. En door gebruik te maken van bewezen standaarden in onderzoek en nieuwe webbased technieken is de investering meer dan overzichtelijk.

Voor uw merk is het relevant dat een aantal vragen op een goede manier met elkaar in verband worden gebracht:
 
Extern:
 

  • Hebben ze de juiste associaties bij mijn merk en hoe bekend ben ik?
  • Wat vinden stakeholders van belang voor mijn reputatie en hoe wordt ik daarop beoordeeld?
  • Wat vinden die stakeholders van mijn prestaties?
  • Hoe beoordelen die stakeholders de kwaliteit van mijn communicatie?

 
Intern:
 

  • Wat vinden we van onze eigen reputatie?
  • Wat denken we dat klanten van ons vinden?
  • Ervaren we met elkaar een duidelijke richting en focus?
  • Vinden we dat er sprake is van een stimulerende cultuur?
  • Hoe beoordelen we de kwaliteit van de interne communicatie?

 

Uw prestatie en prestaties in beeld

De Corporate Attraction Monitor® is een webbased applicatie die het mogelijk maakt om tegen lage kosten, weinig inspanning én een korte doorlooptijd de mening van al uw stakeholders op een set van elementen rond prestatie en reputatie te leren kennen.

De Corporate Attraction Monitor®  bestaat uit twee modules:

1. De Module Intern is gericht op medewerkers
2. De Module Extern is gericht op klanten, leveranciers en andere stakeholders.

De inhoud van beide modules is specifiek toegespitst op de rollen van beide groepen. De scan is sinds de ontwikkeling 10 jaar geleden al ruim honderd keer ingezet en blijkt een uiterst accurate foto op te leveren.
 
De voordelen van deze scan:

  • een goed beeld van de aantrekkingskracht van uw organisatie
  • goede vergelijking van zelfbeeld en externe merkbeleving
  • rapportage in een overzichtelijke dashboard
  • eenvoudig te herhalen, dus impact van ingrepen zijn te volgen

 

Klanttevredenheidsonderzoek

Klantentrouw lijkt bij veel organisaties iets uit het verleden. De consument stapt steeds vaker over omdat dit steeds gemakkelijker wordt. Het internet maakt markten transparant en vergemakkelijkt vergelijken. De markt voor zorgverzekeringen is daarvan een mooi voorbeeld. Nu men sinds een aantal jaren kan overstappen, gebeurt dit ook regelmatig.
 

Input voor behoud én aantrekken van klanten

Klanttevredenheidsonderzoek is een belangrijke bron bij het behoud van klanten, maar ook bij het aantrekken van nieuwe. Wat zijn criteria waarop je doelgroep aanbieders beoordeelt, welke aanbieders kennen ze en nemen ze in overweging en wat zijn de posities van de verschillende concurrenten in hun optiek? Interessante vragen met nog veel interessantere antwoorden.
 

Inzicht in onder meer perceptie

Een kwalitatief klanttevredenheidsonderzoek geeft inzicht in de kennis, houding, tevredenheid, perceptie en verwachtingen van uw klanten: gegevens die onmisbaar zijn voor uw bedrijfsstrategie. In de ogen van veel organisaties geldt: klanttevredenheidsonderzoek moet!

 

Meer weten?

 

Neem contact op met: