Beliefsonderzoek

Een geloof is een mentale representatie die in onder meer de filosofie en de psychologie wordt gebruikt. Hij heeft niet alleen betrekking theologische zaken – zoals vaak wordt gedacht – maar refereert aan iemands houding tegenover de waarschijnlijkheid of de waarheid van iets. Vaak gaat dat over praktische zaken, zoals de vraag of een organisatie gereed is voor een ingrijpende transitie.

Klanten en medewerkers aan een merk binden

Alle mensen worstelen met vragen over beliefs, de Engelse termen die vaak in onderzoek op dit gebied wordt gehanteerd. Ook klanten en medewerkers hebben hoop of twijfel over zaken waarin ze geloven, die ze de moeite waard vinden. En juist deze onderwerpen zijn cruciaal om mensen aan een organisatie of merk te binden. Een beliefsonderzoek maakt duidelijk waarin stakeholders écht geloven en waarmee je ze dus kunt mobiliseren. Een beliefsonderzoek vormt daarmee de basis voor bijvoorbeeld beleid en strategie op het gebied van marketing, HRM, interne en externe communicatie en internal branding.


Meer weten?

Neem contact op met: